نوشته داگ چانگ
ترجمه سارا مرآتی
تا همین چند سال پیش، اکثر شرکتهای نرمافزاری مجوز محصولاتشان را بر اساس تعداد کاربران میفروختند و هزینه آن را از مشتریان بر مبنای تعداد استفادهکنندهها دریافت میکردند. اما امروزه، نرمافزارها نوعا با استفاده از مدلهای نرمافزار ابرپایه مبتنی بر خدمت (اس.اِی.اِی.اس) ارائه میشود هزینههای مصرفی را با توجه به میزان مصرف از مشتریان میگیرند. شرکتهای فناوری میلیاردها دلار صرف این نوآوری کردهاند که خود مستلزم دستیابی به این تغییر در محصول است. اکنون آنها باید ساختار فروش و شیوههای مدیریت فروش خود از جمله بازنگری در مهارتهای مورد نیاز فروشندگان، نحوه آموزش و جبرانخدمت و نحوه تعامل با مشتری را تغییر دهند.