نوشته جودی شورت و مایکل توفل
ترجمه دکتر محمدامین زهری
همهگیری کرونا بار دیگر شرایط کار در کارخانههای تامینکننده شرکتهای جهانی را در کانون توجهها قرار داده است. شرکتها برای اجتناب از مشکلات، اغلب اصول رفتاری را به تامینکنندگان خود تحمیل و برنامههای ممیزی را برای سنجش انطباق آنها اجرا میکنند. آیا این اقدامات به تشخیص و بهبود رفتارهای غیراخلاقی تامینکنندگان منتهی میشود؟ پس از یک ممیزی با نتیجه نامطلوب، چهقدر شانس اصلاح امور از سوی تامینکنندگان وجود دارد؟ برای پاسخ به این پرسشها، نویسندگان مقاله ممیزیهای اصول رفتاری هزاران کارخانه در سراسر جهان را مطالعه کردند. آنها دریافتند شانس اصلاح و بهبود تامینکنندگان در صورت اجرای یک یا بیش از یک مورد از پنج کار زیر افزایش مییابد: کسب گواهینامه انطباق رویهها با استانداردهای مدیریت سیستم، اتخاذ مدیریت ناب، استفاده از کارگران عضو اتحادیه، خودداری از سازوکار پرداخت بر اساس قطعهکاری و خدمترسانی به مشتریان بدسابقه. این پژوهش همچنین روشهای پایشی را مشخص کرده که میتوانند احتمال بهبود را تقویت کرده و معیارهای متعددی را آشکار کرده که منجر به گزارشهای ممیزی دقیقتر میشوند. مدیریت شرایط کاری در زنجیره جهانی تامین، یک چالش دائم است. یافتههای این نویسندگان میتواند توانبخش مدیران برای پیشبینی بهتر عوامل احتمالی بهبود شرایط کار و طراحی برنامههای پایشی باشد که بهبود را تقویت کرده و عملکرد را بهدقت پیگیری میکنند