نوشته: فرانک سسپیدس
ترجمه اشکان فلاحتکار
مدلهای فروش مانند کالاهای فاسدشدنی در فروشگاه های موادغذایی، تاریخ فروش دارند. همانطور که استاندارد محصولات تکامل یافته و تازه واردان در بازار ظهور پیدا میکنند، خریداران با گزینههای بیشتری روبه رو شده و تقاضای کیفیت و عملکرد بهتری از فروشندگان خواهند داشت. شرکتهایی که نتوانند خود را با تغییر انتظارات مشتریان وفق دهند، مزیتشان را از دست میدهند. ساخت و نگهداری یک مدل فروش متناسب (که توسط همه افراد سازمان از مدیران ارشد گرفته تا فروشندگان کف بازار، درک شده باشد) مهمترین راهی است که شرکتها میتوانند به تغییرات بازار پاسخ دهند. همانطور که شرکتها از بحران همه گیری کرونا عبور میکنند، باید نگاهی تازه به مدلهای فروش خود داشته باشند که شامل تجدیدنظر در معیارهای انتخاب مشتری، افزایش شفافیت در مورد فرایند خرید مشتری و استفاده موثرتر از معیارهای فروش است.