By Andeas B. Eisingerich/ Gunjan Bhardwaj/ Yoshio Miamoto/ Jacson Dykman
نوشته: آندرياس آيزنگريچ، گانجان بهارواج، يوشيو مياموتو و جكسون ديكمن
ترجمه: آناهيتا خزاعی
اگر شما هم مانند بيشتر مديران شناسه هستيد، احتمالا توجهي به مصرفكنندگان افراطي نداشته يا علاقهاي به آنها نداريد. «مصرفكنندگان افراطي» افرادي هستند كه آنقدر شيفته يك شناسه میشوند كه بيش از ده درصد كل درآمد خود را در تمام طول عمرشان صرف آن ميكنند. اما اين مصرفكنندگان ميتوانند قدرتمندترين متحدان شما باشند. مطالعهاي كه روي دوهزار مصرفكننده افراطي در چين، اروپا و ژاپن انجام شده نشان ميدهد شور و اشتياق آنها مسري است.آنها شناسه مربوطه را از طريق وبلاگها، سايتهاي طرفداران شناسهها، فيلمهاي كوتاه منتشرشده در يوتيوب و تبليغات شفاهي، معرفي و تبليغ ميكنند.
تنها حدود پنج درصد از مصرفكنندگان در اين گروه قرار ميگيرند، اما همين تعداد تاثير بسيار زيادي بر سودآوري شركتها دارند.