شركتهاي معدودي در ايران از خدمات مشاوره استفاده ميكنند و همان شركتها نيز بهدرستي نميدانند از مشاوران خود چه انتظاري داشته يا ميتوانند داشته باشند. از سويي ديگر برخي از مشاوران اعتقاد دارند هر چه كارفرماي ما كمتر بداند كار ما سادهتر است. اما پژوهشها نشان داده بين رشد و بقاي مشاوره مديريت و بلوغ سازماني، ارتباطي مستقيم برقرار است و اين دو لازم و ملزوم يكديگرند. عليرغم اين يافته، درحال حاضر ميان مشاوران مديريت در ايران و سازمانها ارتباط دوجانبه و فعال برقرار نيست و متاسفانه اثرات منفي اين مسئله در حوزههاي مختلف مديريتي كاملا مشهود است