گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: ‌یافتن فرمول رشد شناسه‌های تملک‌شده

گزيده مديريت 154
By Francois-Henri Pinault
نوشته: فرانسوا هنری پینا
ترجمه: فاطمه حاج‌ محمدتقی دولابی

زمانی که پینا در سال 2003 به بالاترین مقام در شرکت کرینگ (پی.پی.آر سابق) پا گذاشت با یک سوال کلیدی مواجه بود: آیا باید امور یک شرکت چندپیشه متشکل از ‌کسب‌وکارهای متفاوت را به روش موسس آن یعنی پدرش ادامه دهد یا جهتی جدید به آن ببخشد؟ فکر کرد شرکت باید ‌‌بیش‌تر بین‌المللی‌، توسعه‌محور و سودآورتر شود. بنابراین مالکیت گروه گوچی را از آن خود کرد تا در بازار جهانی ‌لوکس جایگاه خود را تقویت کند.

کرینگ شروع به خرید ‌شناسه‌هایی مانند الکساندر مک‌کویین، سنت‌لوران و بوتگاونیتا کرد و به ‌آن‌ها در جهت توسعه شبکه فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود کمک کرد. اعضای خلاق هیات‌مدیره را با حفظ درجه بالایی از کنترل در کنار مدیران‌عامل قوی قرار داد و هم‌افزایی عملیاتی، هماهنگی در تامین و دو مرکز برای توسعه محصول ایجاد کرد. این تحولات، شرکت را ‌کوچک‌تر، اما متمرکزتر از قبل ساخت و سود آن از سال 2003 به میزان چهل درصد افزایش یافت.

انصراف از نظر