گروه محصولات

عنوان مقاله: درنگ: یافتم ! يافتم !

گزيده مديريت 94

By Don Moyer

نوشته: دون مایر

ترجمه: اسداله باسمچی

درباره هیچ جنبه‌ای از كسب‌وكار به‌اندازه نوآوری، افسانه‌سازی، اوهام‌پروری و دروغ‌پردازی نشده است. ساده‌انگارانه به داستان می‌نگریم و هم‌زمان گزافه می‌گوییم. عاشق شنیدن داستان درباره مخترع قهرمان،کشف بزرگ و پیروزی درخشان هستیم. اما همان‌گونه که اسکات برکان در کتاب «افسانه‌های نوآوری» تاکید می‌کند، موضوع به این سادگی‌ها و اغلب به این قشنگی‌ها نیست.

تلقی اشتباه آن است که نوآوری‌ها «هلو برو تو گلو» هستند. بركان می‌گوید: «آینده هرگز «لقمه حاضرآماده» نیست، اما این حقیقت باعث نمی‌شود افراد طور دیگری فکر کنند.»

 این خطا منجر به مبالغه شرکت‌ها در شتاب نوآوری و دست‌کم‌گرفتن توان لازم برای عرضه آن به بازار می‌شود. همان‌طور که «هارولد ایوانز» در «افسانه کشف بزرگ» (هاروارد بیزینس ریویو، ژوئن 2005)  اشاره می‌کند، لحظه «یافتم» به‌شدت جذاب و آکنده از احساس است. اما اختراع و ابتکار در اکثر مواقع کاری شاق و طولانی است و سخت‌ترین بخش كار هم بهره‌برداری از آن است.
 بی‌شک خلاقیت را پاس باید داشت، اما درباره چارچوب‌های زمانی و تعداد آزمون‌وخطاهای لازم هم بایستی واقع‌بین بود...
انصراف از نظر