By Don Moyer
نوشته: دون مایر
ترجمه: اسداله باسمچی
درباره هیچ جنبهای از كسبوكار بهاندازه نوآوری، افسانهسازی، اوهامپروری و دروغپردازی نشده است. سادهانگارانه به داستان مینگریم و همزمان گزافه میگوییم. عاشق شنیدن داستان درباره مخترع قهرمان،کشف بزرگ و پیروزی درخشان هستیم. اما همانگونه که اسکات برکان در کتاب «افسانههای نوآوری» تاکید میکند، موضوع به این سادگیها و اغلب به این قشنگیها نیست.
تلقی اشتباه آن است که نوآوریها «هلو برو تو گلو» هستند. بركان میگوید: «آینده هرگز «لقمه حاضرآماده» نیست، اما این حقیقت باعث نمیشود افراد طور دیگری فکر کنند.»