گروه محصولات

عنوان مقاله: گفت ‌و گو : یورگن ویگ‌ نادستورپ ، مدیرعامل لگو ، از رهبری برای بقا و رشد می‌گوید

گزيده مديريت 93

ترجمه: مهرناز اخوت

گاهی چالش‌انگیزترین گذار رهبری یک مدیرعامل، درباره تغییر شغل نیست، بلکه هدایت شرکت در مسیری جدید است. یورگن ویگ‌نادستورپ، مشاور پیشین مکنزی، در سال 2001، به‌عنوان یک فرد بیرونی به شرکت خانوادگی لگو پیوست و در سال 2004، مدیرعامل آن شد. در آن زمان متوجه شد که برای استحكام مالی این شركت عروسک‌سازی 76ساله دانمارکی نیاز به مجموعه‌ای ازرویكردهای رهبری خاص هست تا آن را بار دیگر معطوف به رشد ساخته و درهای شرکت را به روی ایده‌های کاربران مشتاق بگشاید.

چه رویکرد رهبری برای نجات لگو از پرتگاه اعمال کردید؟

در سال 2004، وقتی مدیرعامل شدم، در گروه لگو، کارها به‌طرز وحشتناکی بد ‌پیش می‌رفتند. شرکت برای بقا، به توقف تنزل فروش، کاهش بدهی و تمرکز بر گردش نقدینگی نیاز داشت. این یک تحول بنیادین و مستلزم کنترل مالی شدید و مدیریت بالابه‌پایین بود. هم‌زمان، مجبور بودم كسب وجهه نیز بكنم. اگر به شما بدگمان نباشند، می‌توانید كارهای زیادی صورت دهید.
انصراف از نظر