نوشته تیم فونتین، برایان مککارتی و تمیم صالح
ترجمه سعیده رجائیهرندی
بیشتر شرکتها تلاش میکنند به قابلیت هوشمصنوعی در تحول کامل روش انجام کسبوکارشان پی ببرند. مشکل این است که آنها اغلب هوشمصنوعی را در فهرست طولانی از کاربردهای مجزا به کار میبرند، رویکردی که تغییر مهمی ایجاد نمیکند. در عین حال، تلاش برای پیادهسازی یکباره هوشمصنوعی در کل سازمان، بسیار پیچیده و غیرعملی است. راهحل چیست؟ سه مشاور مکنزی میگویند، راهحل، استفاده از هوشمصنوعی برای بازانگاری سرتاسری یک فرایند، یک سفر یا یک کارکرد کسبوکار اصلی است. اینکار امکان میدهد هر تلاشی برای استقرار هوشمصنوعی، بر مبنای، برای مثال، استفاده مجدد از دادهها یا افزایش قابلیتهای مجموعه مشترکی از ذینفعان، بنا نهاده شود. به عنوان مثال، یک شرکت هواپیمایی بر کارکرد حمل بار و یک ارائه دهنده خدمات مخابراتی بر فرایند مدیریت ارزش مشتری متمرکز شدند. گسترش مقیاس کاربرد هوشمصنوعی شامل چهار مرحله است: (1) حوزهای را شناسایی کنید که هوشمصنوعی با سرعت منطقی تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد و چندین فعالیت و فرصت مرتبط برای اشتراک فناوری وجود دارد. (2) تیم را به افراد مناسب مجهز کنید و موانع موفقیت آنها را برطرف کنید. (3) کسبوکار را طبق معمول بازنگری کنید، رو به عقب از هدف اصلی شروع کنید و سپس نحوه دستیابی به آن را با جزئیات بررسی کنید. (4) از فرایندهای جدید مبتنی بر هوشمصنوعی با تغییرات سازمانی مانند همکاری بینرشتهای و ذهنیتهای چابک پشتیبانی کنید.