گروه محصولات

عنوان مقاله: گسترش هوش‏‌مصنوعی

گزيده مديريت 224

 نوشته تیم فونتین، برایان مک‏‌کارتی و تمیم صالح

ترجمه سعیده رجائی‏‌هرندی

بیش‏‌تر شرکت‏‌‏‌ها تلاش می‎کنند به قابلیت هوش‏‌مصنوعی در تحول کامل روش انجام کسب‏‌وکارشان پی ببرند. مشکل این است که آن‏‌ها اغلب هوش‏‌مصنوعی را در فهرست طولانی از کاربرد‏‌های مجزا به‎ کار می‎برند، رویکردی که تغییر مهمی ‏‌ایجاد نمی‏‌کند. در عین حال، تلاش برای پیاده‏‌سازی یک‏‌باره هوش‏‌مصنوعی در کل سازمان، بسیار پیچیده و غیرعملی است. راه‏‌حل چیست؟ سه مشاور مکنزی می‏‌گویند، راه‏‌حل، استفاده از هوش‏‌مصنوعی برای بازانگاری سرتاسری یک فرایند، یک سفر یا یک کارکرد کسب‏‌وکار اصلی است. این‏‌کار امکان می‏‌دهد هر تلاشی برای استقرار هوش‏‌مصنوعی، بر مبنای، برای مثال، استفاده مجدد از داده‏‌‏‌ها یا افزایش قابلیت‏‌‏‌های مجموعه مشترکی از ذینفعان، بنا نهاده شود. به‎ عنوان مثال، یک شرکت هواپیمایی بر کارکرد حمل بار و یک ارائه‎ دهنده خدمات مخابراتی بر فرایند مدیریت ارزش مشتری متمرکز شدند. گسترش مقیاس کاربرد هوش‏‌مصنوعی شامل چهار مرحله است: (1) حوزه‎ای را شناسایی کنید که هوش‏‌مصنوعی با سرعت منطقی تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد و چندین فعالیت و فرصت مرتبط برای اشتراک فناوری وجود دارد. (2) تیم را به افراد مناسب مجهز کنید و موانع موفقیت آن‏‌ها را برطرف کنید. (3) کسب‏‌وکار را طبق معمول بازنگری کنید، رو به عقب از هدف اصلی شروع کنید و سپس نحوه دستیابی به آن را با جزئیات بررسی کنید. (4) از فرایندهای جدید مبتنی بر هوش‏‌مصنوعی با تغییرات سازمانی مانند همکاری بین‏‌رشته‏‌ای و ذهنیت‏‌های چابک پشتیبانی کنید.

انصراف از نظر