گروه محصولات

عنوان مقاله: تجربه: گذر از میدان مین فرهنگی

گزيده مديريت 156
By Erin Mayer
نوشته: ارین مایر
ترجمه: زهرا حسینی

به‌همان اندازه که ما به‌طور فزاینده‌ای با همکاران و مشتریانی از همه جای دنیا کار کنیم، به همان اندازه هم درک چگونگی تاثیر تفاوت‌های فرهنگی بر کسب‌وکار اهمیت دارد. ما هنوز بیش‌تر به کلیشه‌ها و رفتارهای غالبی که منجر به مفروضات غلط می‌شوند اتکا می‌کنیم. پروفسور ارین مایر از دانشگاه انساد، ابزاری را با نام نقشه فرهنگی توسعه داده که به مدیران جهت مدیریت پیچیدگی تیم کاری بین‌المللی کمک می‌کند. این ابزار موقعیت ملت‌های متعددی را در طول هشت مقیاس شامل برقراری ارتباط، ارزیابی، ترغیب، رهبری، تصمیم‌گیری، اعتمادورزیدن، مخالفت‌ورزی و زمانبندی تعیین می‌کند. به‌نظر مایر، مقایسه موقعیت نسبی ملت‌های مختلف در طول این مقیاس‌ها می‌تواند به ما در رمزگشایی نحوه تاثیرات فرهنگ بر پویایی‌های محیط کار کمک کند. او چهار قاعده مهم را پیشنهاد می‌کند:

  چالش را دست کم نگیرید. سبک‌های کاری و مدیریتی که از عادات زندگی نشات گرفته‌اند به‌سختی تغییر می‌کنند.

  منظرهای چندگانه را به‌کار برید. نه‌تنها از انتظارات و رفتارهای خود آگاه باشید بلکه ملاحظه کنید اعضای دیگر فرهنگ‌ها چه‌طور شما و همکارانشان را درک می‌کنند.

  نقاط مثبت دیگر رویکردها را بیابید. تفاوت‌هایی که افراد از زمینه‌های مختلف به گروه کاری می‌‌آورند می‌توانند دارایی‌های عظیمی باشند.

  دائم موقعیت خود را تنظیم کنید. آماده تعدیل رفتارتان جهت تلفیق با سبک‌های همکاران‌تان باشید

انصراف از نظر