By Ed Townley
نوشته: اد تاونلی
ترجمه: دکتر هادی اربابی
بهعنوان یک تعاونی یکصدساله مزارع و دامداریها با منابع تولید و توزیع مشترک، کابوت مدتها پیشرو نوع متفاوتی از سرمایهداری بود: سرمایهداری که برای حکمرانی خوب، محیط زیست، جامعه، کارکنان و مشتریان بهاندازه سود و منفعت ارزش قائل بود. اما یک مدیر ارشد بازاریابی پیشنهاد کرد شرکت کاری بیش از پیگیری و گزارش اقدامات محیطی/ اجتماعی/ حکمرانی (ای.اس.جی) انجام دهد: اینکه به پنج پایه پایداری سازمانی که برای یک شرکت «نیکوکار» لازم است، متعهد باشد. این پایهها توسط موسسه غیرانتفاعی بیلب برای شرکتهای ماموریتمحوری طراحی شده است که به این شاخصها برسند یا از آنها فراتر روند.
گرچه این فرایند برای کابوت دو سال بهطول انجامید، اما توانست در همان اولین آزمون نمره قبولی بگیرد و سپس برای دستیابی به امتیازهای بالاتر تلاش کند. این مقاله درسهایی را به شرکتهایی ارائه میدهد که در حال تلاش برای انجام کاری مشابه یا بهبود شاخصهای ای.اس.جی خود هستند: به سخنان همکاران آیندهبین داخل شرکت گوش فرادهید، نهراسید از این که اولین شرکت در صنعت، منطقه یا بخشی باشید که در این مسیر گام میگذارد و اطمینان داشته باشید موفقیت در پی تلاش جمعی شما در مسیر خیر عمومی پیش خواهد آمد.