Interview by Scott Berinato
مصاحبهکننده: اسكات بريناتو
ترجمه: دکتر احمد عیسی خانی
پائولو آورسا، استاد دانشگاه سیتی لندن به همراه همکارانش تمام نوآوریهای سیساله سیصد خودروی مسابقه فرمولیک را بررسی کردند و سپس این دادهها را با نتایج مسابقات فرمولیک تطبیق دادند. آنها دریافتند در شرایط خاصي نوآوریهای بیشتر به عملکرد ضعیفتر منجر شده است. نتیجهگیری آنها این است: گاهی نوآوری كمتر بهتر است.
پروفسور آورسا از پژوهش خود دفاع کنید.
آورسا: اینکار با مشاهدات من در برخی از مسابقات شروع شد. برخی خودروهای بدون تجهیزات زیاد (خودروهایی که فراتر از حداقل الزامات فرمولیک نوآوری نمیكنند) بهتر از بقیه عمل میکردند. همکاران پژوهشی من، الساندرو مارینو از دانشگاه لوییس و لويیز مسکیتا از دانشگاه آریزونا و جیدیپ اناند از دانشگاه اوهایو و من مطالعه را گسترش داديم و با استفاده از دادههای سيساله مسابقات، مدلهای آماری را پیاده سازی کردیم. واضح بود که نوآوری همیشه به نتایج بهتر منجر نمیشود. با ترسیم رابطه اين دو متغير به منحنی یو شکل یو وارونه رسیدیم که نشان میداد افزایش نوآوری در ابتدا به بهبود عملکرد کمک میکند، ولی بعد از نقطه خاصي به آن لطمه میزند. اما شگفتی واقعی این بود که در برخی از شرایط، خودروهای با نوآوری اندک عملکرد بهتری داشتند. رانندگان معمولی با خودروهای معمولی برنده مسابقه میشدند.