گروه محصولات

عنوان مقاله: کلام آخر : بزرگراه ذهن

گزيده مديريت 36

By Thomas A.Stewart

نوشته: توماس استوارت

ترجمه: وحيده بهاورنيا

تصور كنید یك امریكایی از بریتانیا دیدار می‌كند و خودرویی با دنده معمولی و فرمان سمت‌راست اجاره كرده است. او حركت می‌كند، باز می‌ایستد و دوباره حركت می‌كند و چندین بار این‌كار را تكرار می‌كند. اطمینانی از قرارگرفتن بین خطوط و فاصله خود از سایر خودروها ندارد. اگر سهواً به عادت رانندگی موفقیت‌آمیزش در طول زندگی برگردد، فاجعه‌ای به‌وجود می‌آورد. برای یك اهل كسب‌وكار، سواری كوتاه در شاهراه ذهن به همین نحو می‌تواند گمراه‌كننده باشد. گر چه اهالی كسب‌وكار گرایش به معاشرت و علاقه زیاد به دیگران دارند، به‌صورت فطری و اكتسابی، فعالیت و آزمودن عملی را ترجیح می‌دهند. شعار آی.بی.ام این بود: «فكر كنید، نه احساس»

اما باید احساس هم بكنند، چه بخواهند یا نخواهند، اكراه داشته باشند یا نداشته باشند. عرصه احساس بسیار متنوع‌تر از هر چیز دیگری در كره زمین است و بیش از هر جاده‌ دیگری پیچ‌وتاب زیادی دارد. قواعد كمی‌ در این جاده وجود دارد، اما برخی پیشنهادها می‌تواند در راهبری بهتر در آن به شما كمك كند.
انصراف از نظر