گروه محصولات

عنوان مقاله: دیدگاه: کشف کن

گزيده مديريت 144

By Beth Comstock

نوشته: بت کامستوک

ترجمه: رضا عظیمی مروی

شرکت‌های بزرگ نباید از کسب‌وکارهای نوپا چشم بردارند، نه‌فقط به خاطر نوآوری‌های ویرانگری که عرضه می‌کنند، بلکه از آن‌ها چگونه کارکردن را بیاموزند. برای نمونه، در ‌جنرال‌الکتریک و در تلاش‌های جدید ما در سال جاری برای توسعه محصول جدیدمان در تزریق سوخت، بر روشی ابتدایی اتکا داریم که توسط کارآفرین سریالی فناوری اریک ویس ابداع شده است. ما هم‌چنین از آداب و رسومی الهام گرفتیم که در دنیای بنگاه اجتماعی دیده‌ایم: این اعتقاد که اگر افراد باهوش را استخدام می‌کنید، آن‌ها باید قادر به «کشف‌کردن» باشند.

این اصطلاح موردعلاقه آنجلا بلانچارد است. مدیرعامل «فروشگاه‌های غیرانتفاعی محلی» مستقر در هوستون که باید به ۳۴۰ هزار نفر در امتداد خط ساحلی خلیج هوستون خدمت‌رسانی کند. هر هفته سازمان او با مشکلات جدیدی مواجه است که هنوز راه‌حلی برای آن‌ها یافت نشده و هرگز منابع کافی برای آن‌ها وجود ندارد. خانم بلانچارد به افرادی مبتکر، توانا و کارآفرین نیاز دارد. فراتر از همه، آن‌ها باید قادر به بداهه‌کاری باشند: درک ‌این‌که باید چه کاری صورت گیرد و همان را به بهترین شیوه انجام دادن.



[1] بت کامستوک، مدیر ارشد بازاریابی در شرکت جی.ای است.

انصراف از نظر