گروه محصولات

عنوان مقاله: کسب و کار شما چیست ؟ پندهایی ماندگار از تئودور لویت

گزيده مديريت 65

ترجمه: عاطفه پاشازاده

وقتی سخن از مدیریت به‌عنوان یک علم به‌میان می‌آید، مدیران مجرب به‌خوبی می‌دانند تصمیمات راهبردی و تدابیر به شرایط وابسته‌اند. هیچ‌کس بهتر از تئودور لِویت متوجه این امر نشد. لِویت، استاد مدرسه بازرگانی هاروارد و ملقب به پدر بازاریابی از دانش خود برای کمک به کسب‌وکارها بهره برد. او در مجموعه‌ مقالات حاوی بینش‌های قوی و نگارشی جذاب در هاروارد بیزنس ریویو، خوانندگان را به بازانگاری افکار منسوخ خود درباره موضوعات مهم برانگیخت تا بهتر بتوانند به نیازهای مشتریان پاسخ دهند.

 لِویت قریحه تعمیم و قدرت برانگیختن داشت. ایده‌های او خواننده را تکان داده و مجبور به تفکر خلاق و هوشمندانه درباره کسب‌وکار می‌کند. لِویت زمانی مقالات خود را نوشت که ارزش و اعتبار اندکی برای کسب‌وکارها قایل بودند: در این شرایط او تحقیری را نادیده گرفت که اغلب اندیشمندان برای مدیران و مشتریان متصور می‌شدند.
 لِویت از سال 1985 تا 1989 هشتمین سردبیر مجله هاروارد بیزنس ریوو بود. او یکی از خردمندترین و محبوب‌ترین سردبیرهای این نشریه بود. به‌خوبی می‌دانست هدف اصلی مجله ترجمه‌ حرفه‌ای هدف اصلی نویسنده، شفاف‌سازی عقاید خام نویسنده و برخی ‌اوقات ارایه ایده‌های نپرداخته نویسنده به خوانندگان بی‌قرار و مبتلا به ضیق‌وقت است. برای تجلیل از ایشان معروف‌ترین مقالاتش در هاروارد بیزنس ریویو ارائه می‌شود: نزدیک‌بینی بازاریابی (جولای-آگوست 1960)؛ پس از فروش... (سپتامبر-اکتبر 1983)؛ موفقیت بازاریابی از طریق تمایز (ژانویه-فوریه 1980)؛ رویکرد خط تولید در خدمات (سپتامبر-اکتبر 1972)، جهانی‏سازی بازارها (می-ژوئن 1983) و خلاقیت کافی نیست (جولای-آگوست 1963)..
انصراف از نظر