گروه محصولات

عنوان مقاله: کسب ارزش بیش‌تر

گزيده مديريت 161

By Stefan Michel

نوشته: استفان میشل

ترجمه: دکتر مریم بیدمشگی پور

برخی اوقات تنها چیزی که می‌تواند یک کسب‌وکار را نجات دهد، راه جدیدی برای کسب ارزش است.

کسب‌وکارها به‌طور مداوم مشغول نوآوری هستند تا بتوانند ارزش جدیدی خلق کنند. ولی تنها در صورتی که بر چگونگی کسب ارزش تمرکز کنند می‌توانند به حداکثر منفعت از طریق موفقیت‌هایشان دست یابند. حتا نوآوران مشتاق هم نقطه کوری در کسب ارزش دارند. مدیران نیاز دارند تا در مورد راه‌های کسب ارزش با تخیل بیش‌تری فکر کنند. چارچوب جدیدی که توسط استفان میشل از دانشکده کسب‌وکار آی.ام.دی توسعه داده شد، می‌تواند به آن‌ها در این مسیر کمک کند.

میشل به‌تفصیل پانزده نوآوری در کسب ارزش را که به پنج دسته کلی تقسیم می‌شوند، توضیح داده است. شرکت‌ها می‌توانند از طریق تغییر سازوکار قیمت‌گذاری (مثل شرکت پرایس‌لاین)، پرداخت‌کننده (کسب‌وکارهای رسانه‌‌ای که در آن‌ها، آگهی‌دهندگان برای مصرف محتوا یارانه می‌پردازند)، حامل قیمت (مثل نت‌فلیکس)، زمان‌بندی تبادل (کالاهای بی‌نام آتی) یا بخشی که به آن خدمات ارائه می‌شود (کوپن‌های خواروبار که مشتریان صرفه‌جو را از بقیه متمایز می‌کند) سود ببرند.

کاربردهای عملی این چارچوب اثبات شده‌اند: به‌عنوان مثال، در کارگاههای یکی از خطوط هوایی بزرگ دنیا و یک شرکت جهانی خدمات حرفه‌ای، تیم‌های فراکارکردی از این ابزار برای طراحی راه‌های سریع کسب ارزش که موجب تقویت سود شرکت‌هایشان می‌شوند استفاده می‌کنند.

انصراف از نظر