نوشته: دکتر احمد روستا
کسبوکار و بازاریابی ارزشآفرین رویکردی رقابتی و مبتنی بر «بازارگرايی، مشتریمداری و ارزشمحوری» است که مهمترین اهداف آن «رضایت، موفقیت، سرتری، پایداری و پشتیبانی اجتماعی» از طریق ارزشآفرینی و ارزشافزايی پویا و پایدار است. ارزش دارای انواع و ابعاد گوناگونی است که هیچگاه کامل و ثابت نیست و به همین دلیل کسبوکار و بازاریابی ارزشآفرین رویکردی مبتنی بر فنون و مهارتها، ابزارها، راهکارها، فرایندها، فعالیتهای پویا و متنوع است. اين مقاله ضمن تبيين اهداف، به تشريح اركان اصلي كسب و كار و بازاريابي ارزشآفرين شامل كشف ارزشها، خلق ارزش، عرضه ارزش، گزينههاي ارزشي، و بهبود و تقويت ارزش ميپردازد.