گروه محصولات

عنوان مقاله: کسب وکار جهانی به انگلیسی صحبت می کند

گزيده مديريت 132
By Tsedal Neeley

نوشته: سدال نیلی

ترجمه: فاطمه مسعودیان

دوست داشته باشید يا نداشته باشيد، انگلیسی زبان جهانی کسب‌وکار است. امروزه 1.75‌میلیارد نفر (یک نفر از هر چهار نفر) در سطح قابل‌قبولی به این زبان صحبت می‌کنند. شرکت‌های چندملیتی مثل ایرباس، دایملرکرایسلر، اس.اِي.پي، نوکیا، آلکاتل‌لوسنت و مایکروسافت در پکن، انگلیسی را به‌عنوان زبان شرکت پذيرفته‌اند. هر شرکتی هم با حضور جهانی یا با آرمان جهانی‌شدن باید باهوش بوده و برای تضمین ارتباط خوب با مشتریان، تامین‌کنندگان، شرکای تجاری و دیگر ذينفعان، این کار را انجام دهند. این را سدال نیلی، استاد دانشكده كسب‌وكار هاروارد می‌گوید.

اما تحقیقات نیلی نشان می‌دهد هرچند حرکت به سمت استفاده از یک زبان در محیط کار لازم و اجتناب‌ناپذیر است، اجرای آن مملو از پیچیدگی‌هاست. خط‌مشي استفاده از زبان انگلیسی می‌تواند ناامنی شغلی و نارضایتی ایجاد کند و نزاع‌هایی بین افرادی كه انگلیسی ‌زبان مادریشان است و غیرانگليسي‌زبان‌‌ها در تیم‌های فراملیتی به‌وجود آورد.

شرکت‌ها مي‌توانند به هنگام اتخاذ خط‌مشي استفاده از زبان انگلیسی، این چالش‌های اجتناب‌ناپذیر را پیش‌بینی و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنند. در این مقاله با استفاده از مثال شرکت ژاپنی راکوتن که خدمات اینرنتی ارائه می‌دهد، توصيه‌هایی برای اجرای مناسب اين سياست مطرح شده است. 

انصراف از نظر