By Eugene Soltes
نوشته یوجین سولتس
ترجمه دکتر مهسان زارع
بیایید با حقیقت روبهرو شویم: مهم نیست سطح کنترل چهقدر خوب باشد، هر سازمان بزرگی به نحوی با برخی سوءرفتارها مواجه میشود و بسیاری از این سوءرفتارها در داخل شرکت گزارش نمیشود. برای جلوگیری از این بیخبری، رهبران باید سیستمهایی را برای تشخیص زودهنگام راهاندازی کنند. یکی از رویکردهای مناسب این است که بهمنظور جمعآوری اطلاعات به کارکنان یک پرسشنامه ساده سهسواله داد و پرسید در کدام بخش رفتار شبههانگیز مشاهده کردهاند، آیا آن را گزارش کردهاند و اگر خیر چرا. پاسخها به شرکتها کمک میکنند نواحی در معرض خطاهای اخلاقی را شناسایی کنند، علت سوءرفتار را تشخیص دهند و راهبردهایی را برای عقیمسازی این مشکل طراحی کنند.
«ما در برابر همه چیز (از جرایم سازمانیافته تا کارکنان عصبانی) قرار گرفتهایم»
هنگامی که اریک آزموندسن، مدیرعامل نورسک ینوینینگ (ان.جی)، بزرگترین شرکت مدیریت پسماند نروژ، شد، باور داشت که جنبش بازیافت، فرصتهای عظیمی را برای شرکت ایجاد کرده است. متاسفانه، مانند دیگر کسبوکارهای مدیریت پسماند در سراسر جهان، ان.جی با فساد روبهرو شد. در مصاحبهای با استیو پروكس، ویراستار ارشد اچ.بی.آر، آزموندسن چگونگی تزریق اقدامات اخلاقی در این سازمان و تبدیل آن به مدلی در صنعت خود توصیف میكند.