By Gregory Unruh/ Richard Ettenson
نوشته: گریگوری اونرا و ريچارد اتنسون
کموبیش در تمام صنایع، رقابت سبز از توليد محصولاتي سازگار با محيط زيست تبدیل به جدالی برای تعریف محصول سبز شده است. اين تعريف از يك صنعت به صنعتي ديگر و از يك محصول به محصولی ديگر متفاوت است. اما کسبوکار شما هرچه باشد، چنانچه فعالانه درگير تعريف اين مفهوم و تعيين قوانين اين حوزه در صنعت خود نباشيد، اين خطر وجود دارد كه فردا با الزاماتي در حوزه پايداري مواجه شويد كه رعايت آنها برايتان ميسر نباشد.
زمانی که به درکی درست از وضعيت جاري استانداردهاي پايداري در صنعت خود و نیز توانمندیهای داخلی شرکتتان دست یافتید خواهید توانست از میان چهار استراتژی، گزینه مناسب را برگزينيد: پذيرش استانداردهاي موجود؛ مذاکره با مراجع موضوعه بهمنظور تعديل و تغيير استانداردهای جاری؛ تعريف استاندارد جدید براي صنعتتان در شرایطی که استانداردی وجود نداشته باشد يا بهچالشگرفتن و برائتجستن از استانداردهاي موجود و تعريف استاندارد خاص خودتان.
بهعنوان نمونه، در صنعت ساختوساز، گواهي ليد، استاندارد بلامنازع اين عرصه است. بنابراین، معماران، طراحان، شركتهاي ساختماني، تامينكنندگان مصالح، این استاندارد را پذیرفتهاند. اما در صنعت قهوه، استانداردهای متعددی وجود دارند که با یکدیگر در رقابتند از این رو، استارباکس تصمیم گرفت استاندارد خاص خود یعنی استاندارد برابري قهوه و كشاورز را تدوين کند.