گروه محصولات

عنوان مقاله: کارکنان ما باید به آینده مایل باشند

گزيده مديريت 191

Interviewed by Adi Ignatius

مصاحبه کننده: ادی آیگناتیوس

ترجمه: آیسان خلیلو

برای سالیان، قابلیت‌های بی‌رقیب تحقیق مشتری والمارت به آن برای تسلط بر خرده‌فروشی کمک ‌می‌کرد. سپس از زمانی که اینترنت آمد، ناگهان والمارت خود را در رقابت با پیشگامان تجارت‌الکترونیک نظیر آمازون دید. در سال 2014، هیات‌مدیره داگ مک‌میلون را به‌عنوان مدیرعامل انتخاب و به او تکلیف کرد: والمارت را برای آینده، بدون قربانی‌کردن نقاط‌قوت بلندمدتش آماده کند.
مک‌میلون که کارش را با تخلیه کامیون در یکی از شعبه‌های والمارت آغاز کرده بود، به سنت‌ها احترام ‌می‌گذاشت، اما در برابر تغییرات ناشکیبا بود. در این مصاحبه با اچ.بی.آر، او از فرازونشیب‌های تغییر بزرگ‌ترین شرکت آمریکایی ‌می‌گوید. دیجیتال‌شدن اولین اولویت بود که باعث شد به‌تازگی والمارت سه‌میلیارد دلار برای تملک جت.کام بپردازد. اما در ضمن، این شرکت ‌می‌خواست تجربه درون‌فروشگاهی را هم تقویت کند. مک‌میلون اشاره ‌می‌کند که «واقعیت آن است که مشتریان همه چیز ‌می‌خواهند: قیمت پایین، راحتی، تعاملات یک‌پارچه به‌صورت برخط و شخصی. در این دنیای جدید، تما‌م کارکنان، از جمله کارکنان بخش فروش، نیاز خواهند داشت در تکنولوژی توانمند باشند و تیم مدیریت دیگر نمی‌تواند تصمیم‌های استراتژیک سالانه یا فصلی (سه‌ماهه) را بگیرد. او ‌می‌گوید: «استراتژی در چرخه زمانی بسیار سریع‌تری در حال رخ‌دادن است.»

انصراف از نظر