By Joseph Fuller/ Judith Wallenstein/ Manjari Raman/ Alice de Chalendar
نوشته: جوزف فولر، جودیت والنستین، مانجاری رامان و آلیس چالندار
ترجمه: دکتر شهلا برجعلی لو
در سال 2018 پروژه «مدیریت آینده کار» توسط مدرسه کسبوکار هاروارد و موسسه هندرسون از گروه مشاوران بوستون به انجام رسید. این پروژه، پیمایشی در میان 6500 نفر از رهبران و یازدههزار نفر از شاغلان کسبوکارها در مورد نیروهای گوناگونی بود که در حال ایجاد تغییر در ماهیت مشاغل هستند. پاسخ ها، شکافی جالبتوجه را آشکار کرد: در حالی که رهبران در مورد توانایی کارکنانشان برای کسب قابلیت های مورد نیاز برای موفقیت در عصر تحولات سریع، بدبین بودند، کارکنان چنین نظری نداشتند. کارکنان کاملا از فواید این تحولات برای خود آگاه بودند و خیلی بیش از آنچه رهبرانشان می پنداشتند مشتاق یادگیری مهارت های جدید. این شکاف، تاکیدی دوباره بر نقش اندوخته عظیم انرژی و استعدادی (یعنی کارکنانشان) است که شرکت ها باید از آن بهخوبی بهره برداری کنند.
چگونه یک شرکت می تواند این کار را بهانجام برساند؟ با خلق یک فرهنگ یادگیرنده، درگیر ساختن کارکنان در فرایند انتقال، به جای کنترل و نظارت بر آنها در این راه، طراحی یک مسیر مشخص پیشرفت و توسعه برای همه کارکنان در داخل سازمان و همکاری با شرکای خارج از سازمان برای توسعه مهارت های مناسب و مورد نیاز خود در بین نیروی کاری که استخدام های خود را از میان آنها انجام میدهد.