گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه: کارزار شهرت و اعتبار

گزيده مديريت 115

By Leslie Gaines-Ross

نوشته: لسلی گینزراس

ترجمه: دكتر عليرضا جلالی فراهانی

امروزه شركت‌ها به طرز روز‌افزوني تحت هجمه‌هاي جديد از سوي مشتريان ناراضي، كاركنان كج‌خلق و خلاصه هر كسي هستند كه به يك رايانه شخصي و انگيزه‌اي براي تخريب مجهز است. همان‌طور که بسیاری از شرکت‌ها به شکلی دردناک متوجه شده‌اند، تک‌تیراندازان کوچک مقیاس که به سلاح رسانه‌‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی تسلط دارند می‌توانند در یک چشم به‌هم‌زدن آسیب‌های کلانی را متوجه شهرت و اعتبار سازمان‌ها کنند.توییتر، وبلاگ، فیس‌بوک، پیامک، طومارهای مجازی، کلیپ‌های ویدیویی و ... تهدیدات بالقوه جدید محسوب می‌شوند و سازمان‌ها باید یاد بگیرند در قبال این تهدیدها چگونه از خود واکنش نشان دهند.

گینزراس، استراتژیست ارشد حوزه شهرت و اعتبار در يك موسسه مشاور بین‌المللی در زمینه روابط عمومی، در اين مقاله شش تاكتيك دفاعي براي شركت‌هايي كه اعتبار و نام نيك‌شان مورد هجمه قرار گرفته برمي‌شمارد. بر اساس توصيه‌هاي وي ضروريست از نمايش قدرت نامتناسب پرهيز كرد؛ در زمان مناسب و با اتكا به نداي غريزه و آموخته‌هاي قبلي، واكنش نشان داد و نيروي‌هاي خط مقدم سازمان را توانمند كرد. سازمان‌ها نبايد از رندي كردن ابا داشته باشند و بايد دائم به دنبال طرف‌ سوم‌هايي باشند تا به‌عنوان مضاعف‌كنندگان نيرو، موجب تقويت جبهه‌شان شوند. در نهايت اين‌كه قبل از ورود به هر كارزاري، بايد مطمئن شوند از گواهي‌نامه‌ها و تاييديه‌هاي معتبر و مرتبطي برخوردار هستند.

شاید یک سازمان هرگز نتواند به‌طور قاطع برنده کارزار شهرت و اعتبار باشد و نبرد همواره در جریان باشد، اما سازمان‌ها مي‌توانند با تغییر طرز فکر، به‌کارگیری ابزارهای جدید و پذیرش درونی اصول کارزار شهرت و اعتبار، از كسب‌وكار خود در برابر حملات سهمگین تک‌تیراندازها صیانت کنند.

انصراف از نظر