گروه محصولات

عنوان مقاله: کاربران ایرانی در اینترنت از موتورهای جست و جو چگونه استفاده می کنند ؟

گزيده مديريت 86

پ‍وهش گران: دكتر غلامعلي منتظر و مونا محبي عدل

نقش اینترنت به‌عنوان یکی از عوامل مهم در توزیع اطلاعات ضروری است. اینترنت به‌عنوان ابزاری برای پویش و جست‌وجو جزو انکارناپذیر زندگی بسیاری از افراد شده است. همه ما با افرادی برخورد کرده‌ایم که به محض مواجهه با لغتی ناآشنا دیگر به سراغ افراد مطلع، کتاب‌ها یا نوشته‌ها و مکتوباتی در آن زمینه نمی‌گردند، بلکه بلافاصله یک سایت جست‌وجو مثل گوگل یا یاهو را باز می‌کنند و لغت ناشناخته را در قسمت جست‌وجو وارد می‌کنند و در کم‌تر از دقیقه‌ای با دریایی از اطلاعات در آن زمینه مواجه می‌شوند.

شناخت سازمان‌ها از چگونگی رفتار کاربران ایرانی اینترنت، نحوه جست‌وجوی اطلاعات توسط آنان و طریقه استفاده از موتورهای جست‌وجوگر به آنان این امکان را می‌دهد که آگاهانه‌تر به طراحی وب‌سایت‌های‌ خود بپردازند. در پژوهشی که به بررسی رفتار کاربران اینترنت در ایران پرداخته، حدود هشتصد نفر از دانشگاهیان شامل استادان، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ایران در نظرخواهی شرکت داشته‌اند.
انصراف از نظر