By Stewart D.Friedmean
نوشته: استوارت فريدمن
ترجمه: مهندس فضل اله اميني
زندگی اغلب مدیران غرقه در کار است. در نتیجه، وقت کافی برای خانواده، انجمنها و مجامع محلی و خودشان ندارند. اما فریدمن، استاد مدرسه وارتن، معتقد است مدیران موفق به جای استفاده از روش مصالحه و بدهبستان در حل مسائل، از قریحه خود در رهبری استفاده میکنند تا هر چهار حوزه یا قلمرو زندگی را ارتقا بخشند. نکته اصلی این بحث طراحی آزمایشوارههاست، آزمایشوارهها تعدیلهای کوچک و کوتاهمدت در کارهای یکنواخت روزانه هستند که بر همه جنبههای زندگی اثر میگذارند. اگر آزمایش موفق از کار درآمد، همه (کارفرما، کارگر، خانواده و جامعه) برندهاند. اما اگر شکست بخورند دستکم میتوان آنها را درسی دانست که با کمترین هزینه آموخته میشوند. ترکیب این خردهبهرهها و درسهایی که از شکست میآموزیم زمینهساز دگرگونیهای عظیمتر است.
فریدمن معتقد است منافع همزمان بسیار بیش از آن است که مردم تصور میکنند. این فرصتها وجود دارند و کسی باید از آنها استفاده کند. کاری که باید بکنیم این است که یاد بگیریم چهطور آنها را کشف و سپس جسارت لازم را برای بهرهگیری از آنها پیدا کنیم.