By Mitchell Neubert
نوشته: میشل نویبرت
ترجمه: محمدحسین دهنوی
پژوهش: میشل نویبرت و سه نفر از همکارانش در دانشگاه بیلور به بررسی رابطه بین ایمان و میل به راهاندازی کسبوکار پرداختند. در این راه آنها به بررسی دادههای نظرسنجی از 1714 آمریکایی درباره عادات مذهبی پرداختند. آنها متوجه شدند کارآفرینان بیشتر از دیگران عبادت میکنند و بیشتر از بقیه باور داشتند که خداوند به شخص آنها توجه دارد.
چالش: آیا افرادی که شرکتها را راه میاندازند بهراستی ارتباط عمیقتری از افراد غیرکارآفرین با خدای خویش دارند. پروفسور نویبرت از تحقیق خود دفاع کنید.
بهنظر میرسد کارآفرینان از جنبههایی قلیل، اما در عین حال از لحاظ آماری بسیار قابلتوجه، مذهبیترند. آنها بهطور متوسط در طول هفته بیشتر به عبادت میپردازند و بیشتر به خداوندی که به آنها پاسخ میدهد و توجه دارد معتقدند. میتوانید ببینید این دو چهطور میتوانند بههم وصل باشند: اگر فکر کنید خدا به شما توجه دارد به احتمال زیاد بیشتر با او صحبت میکنید. علاوه بر این، کارآفرینان به عبادت با جماعت تمایل بیشتری دارند که این مسئله فعالیت کسبوکاری را تقویت میکند. بهنظر میرسد آنها با دیگر معیارها مثل وابستگی به کلیسا، اعتقاد به خدا و توجه به خدمات همانند دیگران هستند: حدود نود درصد افراد به یکی از ادیان معتقدند. کارآفرینها بهطور متوسط ماهانه در کلیسا حضور مییابند و دوسوم آنها شکی ندارند که خدا وجود دارد. اما حتا همین یافتهها ممکن است افرادی را شگفتزده کند که فکر میکنند اهالی سختکوش کسبوکار آنقدر مشغول یا حریصند که وقتی برای دین و مذهب ندارند.
[1]. میشل نویبرت، استاد اخلاق مسیحیت در کسبوکار و استادیار رشته مدیریت و کارآفرینی دانشگاه بیلور است.