گروه محصولات

عنوان مقاله: ژن نوآوری

گزيده مديريت 103
By Jeffrey Dyer/ Hal Gregersen/ Clayton Christensen
نوشته: جفری دایر و هال گریگرسن و کلیتون کریستنسن
ترجمه: عاطفه پاشازاده
 
«چه ‏طور می‏توانم افراد نوآور را برای سازمان خود بیابم؟ و خود چه‏طور می‏توانم نوآورتر شوم؟» این سوال‏ها مدیران‌عاملی را سردرگم می‏کنند که می‏دانند قابلیت نوآوری «فوت كوزه‌گری» موفقیت در کسب‏وکار است. شاید علت ترس آمیخته به احترام ما نسبت به نوآورانی مثل استیو جابز از اپل، جف بزوس از آمازون، پیر امیدیار از ای.بی و لافلی از پی.اند.جی نیز همین باشد. این افراد ایده‏های جدید و بی‌نظیر را چگونه در سر می‏پرورانند؟
در این مقاله، دایر از دانشگاه بریگهامیانگ، گریگرسن از آنسیاد و کریستنسن از دانشكده كسب‌وكار هاروارد، تفاوت‏ کارآفرینان نوآور را با مدیران عادی افشا می‏کنند. تحقیق آن‏ها نشان می‏دهد پنج «مهارت اکتشافی» مدیران خلاق را متمایز می‏کند: استدلال به آن‏ها کمک می‏کند با برقراری ارتباط بین سوال‏ها، مشکلات و ایده‏های به‏ظاهر نامرتبط مسیرهای جدیدی کشف کنند. سوال‏کردن به نوآوران امکان می‏دهد از وضعیت فعلی رها شوند و ایده‏های جدید را بررسی کنند. نوآوران از طریق مشاهده دقیق و مستمر، به دنبال جزییات رفتاری در فعالیت مشتریان، تامین‏کنندگان و سایر شرکت‏ها هستند تا درباره روش‏های جدید انجام کار بینش کسب کنند. آن‏ها از طریق آزمایش‏کردن بی‏وقفه، تجربیات جدید را آزموده و دنیا را می‏کاوند و از طریق شبکه‏سازی و برقراری رابطه با افراد مختلف واجد پیش‏زمینه‏های مختلف، دیدگاه‏های به‏شدت متفاوت کسب می‏کنند.
انصراف از نظر