By Jeffrey Dyer/ Hal Gregersen/ Clayton Christensen
نوشته: جفری دایر و هال گریگرسن و کلیتون کریستنسن
ترجمه: عاطفه پاشازاده
«چه طور میتوانم افراد نوآور را برای سازمان خود بیابم؟ و خود چهطور میتوانم نوآورتر شوم؟» این سوالها مدیرانعاملی را سردرگم میکنند که میدانند قابلیت نوآوری «فوت كوزهگری» موفقیت در کسبوکار است. شاید علت ترس آمیخته به احترام ما نسبت به نوآورانی مثل استیو جابز از اپل، جف بزوس از آمازون، پیر امیدیار از ای.بی و لافلی از پی.اند.جی نیز همین باشد. این افراد ایدههای جدید و بینظیر را چگونه در سر میپرورانند؟
در این مقاله، دایر از دانشگاه بریگهامیانگ، گریگرسن از آنسیاد و کریستنسن از دانشكده كسبوكار هاروارد، تفاوت کارآفرینان نوآور را با مدیران عادی افشا میکنند. تحقیق آنها نشان میدهد پنج «مهارت اکتشافی» مدیران خلاق را متمایز میکند: استدلال به آنها کمک میکند با برقراری ارتباط بین سوالها، مشکلات و ایدههای بهظاهر نامرتبط مسیرهای جدیدی کشف کنند. سوالکردن به نوآوران امکان میدهد از وضعیت فعلی رها شوند و ایدههای جدید را بررسی کنند. نوآوران از طریق مشاهده دقیق و مستمر، به دنبال جزییات رفتاری در فعالیت مشتریان، تامینکنندگان و سایر شرکتها هستند تا درباره روشهای جدید انجام کار بینش کسب کنند. آنها از طریق آزمایشکردن بیوقفه، تجربیات جدید را آزموده و دنیا را میکاوند و از طریق شبکهسازی و برقراری رابطه با افراد مختلف واجد پیشزمینههای مختلف، دیدگاههای بهشدت متفاوت کسب میکنند.