By David Garvin
نوشته: ديويد گاوين
ترجمه: دکتر محمدتقی عیسایی و ماندانا فرزانه
دانشورزان برتر اغلب شك دارند مدیران بتوانند در یک محیط فنی كمك چنداني بكنند. تا این اواخر، اين امر درباره گوگل صادق بود که پر از افراد خلاقي بود كه مدیران را بيشتر از آنكه سودمند تلقی كنند، مخرب و مانع «كار واقعي» ميدانستند. اما زمانی که تیم تحلیل افراد گوگل به بررسی ارزش مدیران پرداخت و همان شيوههاي تحقيقاتي دقيقي را به كار برد كه گوگل درباره عمليات خود بهكار ميبرد، ثابت شد كه ترديدها درست نبودند.
با واکاوی دادههای حاصل از نظرسنجی کارکنان و مصاحبههای عمیق با آنها، مشخص شد مدیران تاثیر مثبتی در شركت دارند. همچنین هشت رفتار اصلی مدیران برتر گوگل از نظر کارکنان شناسایی شد.
در این مقاله، گاروین، استاد دانشكده کسبوکار هاروارد، توضیح ميدهد که چگونه گوگل يافتههاي تفصيلي این تحقیق را با راهنماهاي بسیار روشن و مشخص، كلاسها و گزارشهاي بازخوردي همراه ساخت كه به مدیران كمك ميكند مهارتهاي ضروري خود را كامل سازند. از آن جایی که دادههای مورد استفاده جهت حل سوال تحقیق از کارکنان گردآوری شده بود، اعضای شركت مقاومتی در برابر انجام تحقیق یا پذیرش نتایج آن نداشتند. مدیران نیز آموزشهایی که در راستای نتایج تحقیق به آنها ارائه شد را ارزشمند دانسته و ارزيابي زيردستان از مديران پيوسته در حال افزایش است.