ترجمه: غزاله احمدزاده
بهترین راه برای واداشتن شرکتها به کاستن از انتشار کربن چیست؟ یک راهحل، اعمال مالیات یا تدوین مقررات است. اما یک تحقیق جدید توسط محققین دانشگاه شیکاگو و مدرسه اقتصاد لندن تکنیک متفاوتی را بررسی میکند: بهکارگیری پایش، اهداف و مشوقهای کمهزینه برای تشویق کارمندان به کاهش داوطلبانه مصرف انرژی.
محققین با همکاری شرکت هواپیمایی ویرجینآتلانتیک، دادههای 335 خلبان در چهلهزار پرواز را بررسی کردند. پس از بررسی آزمایشی رفتار بهمنظور ایجاد مبنا، آنها خلبانها را به چهار گروه تصادفی تقسیم کردند و با سه گروه از آنها آزمایش را شروع کردند (گروه چهارم بهعنوان گروه کنترل عمل میکرد). به اعضای گروه اول گفته شد عملکردشان در سه زمینه دنبال خواهد شد: کارایی سوخت قبل از پرواز (خلبانان سوختگیری را چه اندازه خوب بهینه انجام میدهند و از حمل سوخت غیرضروری جلوگیری میکنند)، کارایی سوخت حین پرواز (آیا بهترین مسیرها، سرعتها و ارتفاعها را انتخاب میکنند) و کارایی سوخت بعد پرواز (آیا هنگام حرکت هواپیما بر روی زمین یک موتور یا بیشتر را خاموش میکنند). آنها یک گزارش عملکرد ماهیانه دریافت میکردند.