نوشته: چارالمبوس ولاچوتيسكوس
بر همگان روشن است که یک تیم توانافزوده به بهبود عملکرد همگان، منجمله مدیران، میانجامد. موضوع بحث ولاچوستیکوس از دانشکده اقتصاد و کسبوکار آتن این است که عنصر اصلی در تشویق کارمندان، تقویت حس وابستگی متقابل (یا «پیوستگی») در تمام تعاملات با زیردستان است. او شش آموزه را در راستای تحقق این پیوستگی ارائه میکند.
1. متواضع باشید. بهویژه از سخنسرایی درباره سوابق خود اجتناب کنید و در عوض بر نیازهای جاری کارکنانتان متمرکز شوید.
2. باجدیت گوش دهید و این را نشان دهید. فرض را بر این نگذارید که افراد، میزان توجه شما را درمییابند. از اینکه رفتار ظاهریتان نمایانگر چنین امری باشد مطمئن شوید.
3. پذیرای مخالفتها باشید. اما آنچنان باظرافت این کار را بکنید که افراد حرف دلشان را ابراز کنند.
4. دستورکار متمرکز داشته باشید. اجازه ندهید بحث به بهانه حفظ آزادی بیان دچار آشفتگی شود. روند بحث را طوری مرتب کنید که پیشرفت بر همه حاضرین عیان باشد.
5. بهدنبال داشتن همه جوابها نباشید. خودتان را بیشتر در نقش کاتالیزوری جهت حل مشکل ببینید تا حلال مشکلات.
6. اصراری روی تصمیمی خاص نداشته باشید. برای فرایند تصمیمگیری زمان تنفس در نظر گیرید، حتا اگر بعضی اوقات به تاخیر در تصمیمگیری میانجامد.
نویسنده بهطرزی شیوا هر کدام از این آموزهها را با تجربهای قانعکننده از عمر کاری خود درهم میآمیزد.