گروه محصولات

عنوان مقاله: نوآوری و خلاقیت: چگونه نوآوری باز در دوران كسادی یاریتان می‌كند؟

گزيده مديريت 103

By Henry Chesbrough/ Andrew Garman

نوشته: هنری چسبورو و اندرو گارمن

ترجمه: حسین حسینیان
هنگامی که در رکود، دوباره بر کسب‌وکار محوری خود تمرکز می‌کنید، کاستن از هزینه‌های تحقیق‌وتوسعه ناگزیر می‌شود. اما نوآوری را نباید به حاشیه راند. با قراردادن برخی دارایی‌ها و پروژه‌های خود بیرون از دیوارهای سازمان، می‌توانید از فرصت‌های رشد آتی حفاظت و هم‌زمان، از سازمان خود دفاع كنید. چسبورو، از دانشكده كسب‌وكار هاس و گارمن، از شركت نیوونچرپارتنرز، پنج شیوه استراتژیك را مشخص كرده‌اند كه درها را به روی نوآوری با اجازه‌دادن به خروج آن از سازمان می‌گشایند.
برخی شیوه‌های صادرات نوآوری به بنگاه‌های بیرونی اجازه می‌دهند به سرمایه‌گذاری و توسعه پروژه‌های شما بپردازند. شیوه‌های دیگر مستلزم مستقل‌سازی پروژه‌ها و نگه‌داشتن سهمی از مالكیت آن‌هاست. هر رویكرد خاصی را برگزینید، باید با چالش‌های ذاتی فرهنگی و سازمانی نوآوری باز برون‌سپرده مواجه شوید. در این راه باید نگاهی جامع به نوآوری داشت و آن را تحت رهبری مدیران ارشد دارای نقش‌های راهبردی قرار داد.
انصراف از نظر