گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: چگونه مهاجران شرکت‌های نوپا را پیش می‌رانند

گزيده مديريت 190

ترجمه: کمیل رودی

سیاستمداران توده‌گرا، مهاجران را به‌عنوان تهدید اقتصاد آمریکا سرزنش می‌کنند، اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند کارکنانی که بیرون از این مرزها به‌دنیا آمده‌اند، یاریگر مهمی برای آفرینش کسب‌و‌کارهای جدید بوده‌اند. گرچه مهاجران پانزده درصد نیروی کار را شکل می‌دهند، اما 27 درصد عامل کارآفرینانی هستند و این شمار از نیمه دهه نود میلادی به‌شدت افزایش یافته است. البته شرکت‌های نوپایی که توسط مهاجران اداره می‌شوند زودتر از شرکت‌هایی شکست می‌خورند که توسط وطنی‌ها اداره می‌شوند. اما آن‌ها که جان به‌در می‌برند، رشد منابع انسانی و استخدام بیش‌تری از خود نشان می‌دهند. این پژوهش آشکار می‌سازد افرادی که در کودکی مهاجرت کرده‌اند به‌نسبت دیگر مهاجران، شرکت‌های بزرگ‌تر و موفق‌تری ساخته‌اند. چرا کارآفرینان غیروطنی این چنین موفق هستند؟ پژوهش‌ها عوامل ممکن را چنین برمی‌شمارند: تحمل بالا برای ریسک، صنعت و موقعیت جغرافیایی که مهاجر کارآفرین در آن مقیم می‌شود و مهارت‌ها و شبکه‌های اجتماعی قومی که برای هدایت این موقعیت‌ها لازم هستند.

انصراف از نظر