نوشته لیندا گریتون
ترجمه دکتر محمدامین زهری
از آغاز همه گیری کرونا، شرکت ها با فناوری های کار مجازی انطباق بیشتری پیدا کردهاند و کارکنان هم مزایای انعطاف پذیری بیشتر در زمان و مکان انجام کار را حس میکنند. با دریافت امکانات این فناوری، بسیاری از رهبران از فرصتی که شاید در طول عمر یکبار پیش آید کار را با استفاده از مدلی ترکیبی بازتنظیم میکنند. برای موفقیت این گذار آنها باید ترتیبات کاری ترکیبی را با تمرکز بر دغدغه های انسانی در کنار الزامات سازمانی طراحی کنند. اینکار مستلزم رویکرد شرکتها به مساله از چهار منظر متفاوت است: 1) مشاغل و وظایف، 2) ترجیحات کارکنان، 3) پروژه ها و جریانهای کاری، 4) فراگیری و عدالت. رهبران همچنین باید ترتیبات جدید کاری را در دو محور زمان و مکان مفهوم سازی کنند. میلیونها نفر از شاغلین در سراسر جهان طی سال جاری به طور ناگهانی از شرایط محدودیت مکانی (کار در دفاتر سازمان) به نامحدودی مکانی (کار در هر مکانی) چرخش کردند. کارکنان همچنین چرخش در محور زمانی هم چرخش از کار همزمان با دیگران از نه صبح تا پنج بعدازظهر به کار ناهمزمان در هر زمان ممکن را نیز تجربه کردند. اگر رهبران و مدیران بتوانند این گذار به مدل همه جا، همه وقت را باموفقیت انجام دهند، نتیجه زندگیهای کاری هدفمندتر و بهره ورتر خواهد بود.