گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه به هدایت فرهنگ: چگونه فرهنگ خود را شکل دهید؟

گزيده مديريت 201

ترجمه: حامد محمدی شهرودی و آذین قبادی

در ابتدا باید اهداف فرهنگ را شناسایی کنید. بهترین اهداف، دارای صفات مشترکی هستند: با جهت‌گیری استراتژیک شرکت هماهنگ هستند؛ اجرای آن‌ها مهم است؛ و تقاضاهای محیط بیرونی کسب‌وکار را بازتاب می‌دهند. یک هدف خوب باید هم خاص باشد و هم دست‌یافتنی. به‌عنوان مثال، «ما برای مشتریان خود ارزش قائل هستیم» می‌تواند ابهام ایجاد کند و منجر به تصمیم‌های ناسازگار در ارتباط با استخدام، توسعه‌ رهبران و اداره‌ شرکت شود. یک نسخه بهتر می‌تواند به این صورت باشد: «ما روابط واقعی و مثبتی را با مشتریانمان برقرار می‌کنیم؛ ما با فروتنی به مشتریانمان خدمت‌رسانی می‌کنیم؛ ما به‌عنوان سفیران میراث شناسه‌ قوی خود عمل می‌کنیم.»

انصراف از نظر