گروه محصولات

عنوان مقاله: چگونه سازمانی اخلاقی طراحی کنیم

گزيده مديريت 211

Nicholas Epley/ Amit Kumar
نوشته: نیکولاس آپلی و آمیت کومار
ترجمه: نگین اعرابی‌ دهج


رسوایی‌های شرکتی، از تخلف فولکس‌واگن در دستکاری داده‌های اگزوز خودروهایش تا اقدامات فریبکارانه در فروش ولزفارگو و تجاوزهای اوبر به حریم‌شخصی، واقعیتی تکرارشونده در کسب‌وکار جهانی است. برنامه‌های تطبیق به‌طور فزاینده‌ای رویکردی قانون‌گرا اتخاذ می‌کنند که تمرکز آن بر مسئولیت‌پذیری فردی است. با این حال، علوم رفتاری می‌گوید، افراد از نظر اخلاقی تاثیرپذیر هستند، بنابراین ایجاد یک فرهنگ اخلاقی به معنای تفکر در مورد اخلاق نه‌تنها به‌مثابه یک مساله اعتقادی، بلکه همانند یک ‌مساله طراحی است. نویسندگان، چهار روش را برای راحتی هرچه بیش‌تر خوب‌بودن پیشنهاد می‌کنند: اصول اخلاقی را به استراتژی‌ها و سیاست‌ها پیوند دهید، اخلاق را در صدر اولویت‌ها قرار دهید، رفتار اخلاقی را از طریق مشوق‌های مختلف پاداش دهید و هنجارهای اخلاقی را در کارهای روزانه ترغیب کنید.

انصراف از نظر