گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت بر خود: چگونه خود را در تغییرات پیچیده مدیریت کنیم؟

گزيده مديريت 172
By Linda Brimm
 
نوشته: لیندا بریم
 
ترجمه: دکتر مریم بیدمشگی‌ پور
 
چارچوبی برای تغییرات حرفه‌ای بزرگ

برای مدیران بلندپروازی که در کسب‌وکارهای پویای جهانی فعالیت دارند تغییرات شغلی بزرگ (نقش‌های جدید، سازمان‌های جدید، صنایع جدید یا مکان‌های جدید) جزء جدایی‌ناپذیر زندگی هستند. از این رو آن‌ها باید به‌طور مداوم خود را با تکنولوژی‌ها، گروه‌های کاری، استراتژی‌ها و شیوه‌های جدید تفکر و رفتار منطبق سازند. با وجود اینْ حتا افرادی که تجربه قابل‌توجهی در این زمینه دارند نیز بر این عقیده‌اند که این تغییرات دشوار هستند. محققان رشته مدیریت مطالب بسیاری در مورد مواجهه با تغییرات سازمانی ارائه کرده‌اند، ولی زمانی که صحبت از تغییرات فردی است هیچ نقشه‌ای که مسیر موفقیت را نشان دهد وجود ندارد. نویسنده مقاله پس از سال‌ها کار با دانشجویان ام.بی.ای و نیز مدیرانْ الگویی را طراحی کرده که تفکر در مورد تغییر را آسان می‌سازد. این الگو شامل هفت‌سی (هفت واژه که با حرف سی انگلیسی آغاز می‌شوند) است: پیچیدگی (درنظر گرفتن تمامی مسائل در تلاش برای تغییر)، شفافیت (درک اولویت‌بندی مسائل)، اعتمادبه‌نفس (باور به این‌که به‌تنهایی قادر است از عهده تغییر برآید)، خلاقیت (هم‌فکری برای دستیابی به راه‌حل‏های نوآورانه برای حل مسائل)، تعهد (آمادگی برای اجرای تغییر)، تثبیت (پشت سرگذاشتن هویت قبلی در مسیر اتخاذ هویت جدید) و تغییر (ادامه مسیر تغییر و مواجهه با عواقب آن).

انصراف از نظر