گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: چگونه تک‌شاخ‌ها رشد می‌کنند

گزيده مديريت 177

ترجمه: علی‌ سینا قدس

نوپا‌ها سریع‌تر از همیشه بزرگ می‌شوند: اما این تضمینی بر موفقیت نیست. هفت سال پیش اوبر وجود نداشت. پنج سال پیش به سان‌فرانسیسکو محدود می‌شد. امروز در بیش از 65 کشور خدمات ارائه می‌دهد و در زمان نوشته‌شدن این مقاله بیش از پنجاه‌میلیارد دلار ارزش دارد. این شرکت در گذر زمان توانسته سرمایه لازم را برای توسعه خود و عقب راندن رقبا جمع‌آوری کند: بیش از هشت‌میلیارد دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران خصوصی جذب کرده است. صعود شهاب‌گونه اوبر و سایر «تک‌شاخ‌ها» (شرکت‌های سهامی خاصی که توسط سرمایه‌گذاران خطرپذیر پشتیبانی شده و بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارند) بی‌نظیر به‌نظر می‌رسد. اما آیا چنین است؟ و آیا اهمیتی دارد؟ تحقیقی که توسط پلی‌بیگر (یک شرکت مشاوره واقع در سیلیکن‌ولی که با نوپا‌هایی که توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر پشتیبانی می‌شوند همکاری می‌کند) نشان می‌دهد که آن‌ها در سال‌های اخیر به‌راستی پیشرفت سریع‌تری (حداقل از منظر بزرگ‌کردن بازار) داشته‌اند. این تحقیق هم‌چنین بررسی می‌کند آیا افزایش بسیار بالای سرمایه خصوصی پیش از عرضه در بورسْ عاملی مهم در موفقیت آینده و تعیین بهترین زمان برای این شرکت‌ها در سهامی عام ‌شدن است

انصراف از نظر