نوشته: اریک لوویت
تغییرات جوی تهدیداتی آشکار و مبرم برای تجارت بههمراه دارد که برخی از آنها عبارتند از کمبود مواد خام و محصول، نوسان قیمت، موانع قانونی یا واکنش منفی مصرفکننده و ساختارهای حملونقل معیوب. اما فرصتهایی نیز وجود دارد. لویت که از مشاوران حوزه پایداری است، مجموعهای از فهرستهای دقیق را تهیه کرده که میتواند به مدیران زیرک کمک کند که از هزینههای عملیاتی، قانونی و خطراتی که اعتبار شرکت را تهدید میکنند بکاهند و راههای جدیدی را برای کاهش هزینهها، بهبود عملکرد، تقویت روابط مشتریان و افزایش رقابتپذیری پیدا کنند.
این فهرست از طریق تحقیقات لویت در شرکتهایی چون کوکاکولا، جنرالالکتریک و صنایع غذایی اوِنزکورنینگ آزمون و اصلاح شده و چهار حوزه چرخه عمر محصول که عبارتند از منبعیابی، تولید، توزیع و مصرف را دربر میگیرد. اقدامات انجامشده از آموزش گرفته تا تشویق کارکنان به استفاده از رفتارهای هوشمندانه در قبال تغییرات جوی، در جهت اندازهگیری و گزارش معیارهای کلیدی تعیین زمان استفاده از مواد خام، روشها، پایگاهها یا همکاران قراردادی جایگزین را دربر میگیرد. همانند هر ابزار مشابهی، این فهرست طرحی جامع برای همه کسبوکارها نیست، بلکه مدیران را طوری تجهیز میکند که استراتژیهای خود را بر اساس معیارهایی چون محصولات و خدمات خود، تحمل خطر، نیازهای مشتریان و وابستگی به اشخاص ثالث از طریق زنجیره ارزش بهبود بخشند.