گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: چگونه بیش‌ترین بهره از خرده‌فروشی را از همه مجراهای بازاریابی ببریم

گزيده مديريت 183

ترجمه: علی‌ سینا قدس

چیزی برای شما بهتر از این نخواهد بود که مشتریان برخط را به بازدید از فروشگاه‌های خود بکشید. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای خرده‌فروشانی که صاحب فروشگاه فیزیکی هستند، پیدا کردن استراتژی برای مقابله با فروشندگانی است که مانند آمازون، تنها به‌صورت برخط به فروش کالا می‌پردازند. گرچه برای مثال، وال‌مارت و جی‌سی‌پنی به‌شکل پایه‌ای در فعالیت‌های تجارت الکترونیک سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا فروشگاه‌های فیزیکی خود را تکمیل کنند، فضای اقتصادی پیش روی این خرده‌فروشان ترکیبیْ دلسردکننده باقی مانده است. هر دو فروشگاه زنجیره‌ای مزبور اعلام کردند فروشگاه‌های برخط‌شان در سال 2016 بسته خواهد شد. برای خرده‌فروشانی که هم فروشگاه فیزیکی و هم برخط را اداره می‌کنند، استراتژی سنتی «مجراهای متعدد» مبتنی بر این بود که خرید را در مجراهای مختلف به‌شکلی تشویق کنند که مشتریانی که تنها از فروشگاه فیزیکی خرید می‌کنند، شروع به خرید برخط هم بکنند و برعکس. کوپن‌ها و عملیات ترفیعی یکی از روش‌های ترویج این رفتار هستند و خرده‌فروشانی مانند میسیز، بدبَت.اند.بیاند و هوم‌دپو به‌طور مستمر از این روش‌ها استفاده می‌کنند.

انصراف از نظر