گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه به اقتصاد وفاداری: چگونه با تحلیل مشتریان به ارزش شرکت پی‌ببریم؟

گزيده مديريت 217

By Daniel McCarthy/ Peter Fader
نوشته: دانیل مک‌کارتی و پیتر فدر
ترجمه: محمدرضا ادیب‌ پور
 روش ارزش‏ گذاری شرکت بر مبنای مشتری یا سی.بی.سی.وی، روشی است که از سنجه‌های مشتریان جهت اندازه‌گیری ارزش زیربنایی شرکت استفاده می‏ کند.
فرض زیربنایی سی.بی.سی.وی ساده است. اغلب روش های ارزش‌گذاری مالی، از ‏پیش‌بینی‏ های مالی سه‌ماهه به‌ویژه در حوزه در‏‏آمد استفاده می‏ کنند. از آن‌جا ‌که هر دلار از درآمد شرکت از مشتریانی حاصل می‏ شود که خرید انجام ‌می‌دهند، روش سی.بی.سی.وی از اصول مبنایی حسابداری برای ‏پیش‌بینی‏ های درآمدی پایین‌به‌بالا (درآمد خالص) به جای ‏پیش‌بینی بالا‌به‌پایین (فروش ناخالص) استفاده می‌کند.
این مقاله شرح ‌می‌دهد چگونه مدیران و ‌سرمایه‌گذاران ‌می‌توانند با استفاده از مدل‏ های جذب مشتری، ریزش مشتری و هزینه‌کرد مشتری، بینش‌های جدیدی درباره ارزش یک شرکت کسب ‌کنند.

انصراف از نظر