گروه محصولات

عنوان مقاله: چشم انداز: چگونه این بانوی اول، بازار را تکان می‌دهد

گزيده مديريت 114
By David Yermack[1]
نوشته: ديويد يارمك
ترجمه: ندا سراج

میشل اوباما برای شرکت‌های تولیدکننده و فروشنده لباس‌هایی که به‌تن ‌می‌کند، ارزش بی‌سابقه‌ای خلق کرده است. برای یافتن دلیل با ديويد يارمک مصاحبه كرده‌ايم.

 تاثير انتخاب مد‌های پوشاک ميشل اوباما بر قیمت سهام بسیار زیاد است. اما آیا این مسئله علیت است یا هم‌بستگی؟

افزایش قیمت سهام شرکت‌هایی که او محصولاتشان را در انظار عمومی‌ به‌تن داشته (در کل 29 شناسه) كاملا نامتعارف است. به‌عبارت ديگر، اين بازده را نمی‌توان به نوسانات عادی بازار سهام نسبت داد.

 
آیا این تاثیر موقتی است؟

افزايش قیمت سهام مدت‌ها پس از به‌تن‌كردن لباس ادامه داشته و در برخی موارد تا سه هفته بعد نیز تمایل خفیفی به صعود داشته‌اند. برخی شرکت‌ها مانند ساکس که اغلب لباس‌های مورداستفاده ميشل را می‌فروشد، افزايش قيمت بلندمدتی را تجربه کرده‌اند. تایید همسرش (اوباما) نیز در این میان تاثیری بر بازده نداشته است.



[1]دیوید یرماک، استاد مدیریت مالی و تحول کسب‌وکار در دانشكده کسب‌وکار استرن وابسته به دانشگاه نیویورک است.

انصراف از نظر