گروه محصولات

عنوان مقاله: چگونه ای‌.بِی فرهنگ آزمایش‌کردن را ترويج داد؟

گزيده مديريت 118
 
 
Interview with John Donahoe
مصاحبه با جان دوناهو

ترجمه: دكتر محمدتقي عيسايي و داود جرجاني

 

کم‌تر از سه سال پیش، داناهو جایگزین مگ ویتمن، مدیرعامل مشهور اي.بِي شد. کسب‌وکار اصلی در لغزش بود و خرید اسکایپ توسط اي.بِي به‌خطا رفته بود. چالش وی این بود که چگونه شرکت را قوی نگه دارد، در حالیکه تغییرات عظیمی‌در رفتار مصرف‌کننده دیده می‌شد. او درباره این‌که سرمایه‌گذاری روی فناوری موبایل (برنامه آیفون اي.بِي که با اختلاف بزرگ‌ترین نرم‌افزارتجارت موبایلي در جهان است)از ششصدمیلیون در 2009 به 1.5 تا دومیلیاد در 2010 رسید و شکستن موانع بین برخطو غيربرخط صحبت می‌کند. برای مثال، تملكردلیزر و میلو به این معناست که می‌توانید وارد یک فروشگاه شوید، کالایی را که می‌خواهید با تلفن هوشمند خود پویش کنید و قیمت آن را هم در جهان و هم در نزدیکی خود ببینید. به دلیل این‌که جست‌وجوی محصول در اینترنت قدرت حراج‌های ای.بِی را کاهش داده، دوناهو در تلاش است بازار خود را نسبت به قالب بی‌تفاوت کند. او انتظار دارد فروش به قیمت ثابت در نهایت هفتاد درصدمعاملات را تشکیل دهد. اما این امر نیازمند بازمعماری کم‌وبیش تمام عناصرسیستم اين کسب‌وکار است.

انصراف از نظر