گروه محصولات

عنوان مقاله : چگونه استخدام کنیم

گزيده مديريت 201

By Patty McCord

ترجمه: دکتر لیلا مرتضوی و دکتر علیرضا زارعی سودانی


بیش‌تر شرکت‏ها با مفروضات اشتباه و نحوه عمل ضعیف به استخدام می‏پردازند. آن‌ها بر این باورند که استعداد افراد چیزی است ثابت و نه معطوف به بافتار فعالیت. آن‌ها تشریک مساعی واقعی بین استعدادیاب‌ها و مدیران استخدام‌کننده برقرار نساخته و بیش از اندازه بر پیمایش‏ دستمزدها و فرمول‏های خشک جبران‌خدمت تکیه می‏کنند.
 نویسنده مقاله آموزه‌های خود را درباره فرایند انجام و تداوم استخدام‏های عالی طی چهارده سال خدمت به‌عنوان مدیر ارشد استعدادیابی شرکت نت‏فلیکس، به‌اشتراک می‏گذارد. این فرایند نیازمند کاوش در پس ظاهر افراد و در رزومه آن‌ها، درگیرکردن مدیران در همه جنبه‏های استخدام، اطمینان از این‌که استعدادیاب‌ها ‏ کسب‌و‌کار را عمیقا درک کرده و به‌عنوان کارکنان پشتیبانی تلقی نشوند، اتخاذ این ذهنیت که شما همواره در حال استعدادیابی هستید و کنار آمدن با جبران‌خدمت متناسب با عملکرد مورد نیاز شما و آینده‏ دلخواهتان است.
این درس‏ها ممکن است به‏ویژه برای شرکت‏های تکنولوژی‌محور با رشد شتابان که نوآوری سریعشان به معنای نیاز مداوم به استعداد جدید است، مربوط باشد. اما همه‌‌گونه سازمان‌ها می‏توانند از نگاهی تازه به شیوه‏های استخدام و جبران‌خدمت خود بهرمند شوند.

انصراف از نظر