گروه محصولات

عنوان مقاله: ايده بان: چگونه از تبلیغات ناب سود ببريم؟

گزيده مديريت 145
By Thales Teixeira1
نوشته: تيلز تيزريا
ترجمه: شيرين ناظرزاده
 

ويديوهاي برخط، با صرف پول کم‌تر، راهی برای تعامل بالاتر با مصرف‌كنندگان هستند.

صنعت کفش به‌طور سنتی، صنعتی با تبلیغات جالب بوده که در آن شرکت‌هایی مانند نایکی و ریبوک با صرف میلیون‌ها دلار، حمایت ورزشکاران را به‌دست آورده و با استخدام آژانس‌های تبلیغاتی اقدام به تهیه آگهی‌های تلویزیونی جذاب می‌کنند. اما رویکرد دی‌سی‌شوز که برای اسکیت‌بوردباز‌ها کفش می‌سازد، بسیار متفاوت است. در سال 2009 این شرکت شروع به تهیه فیلم‌های تبلیغاتی کرد که در آن‌ها یکی از موسسان شرکت به نام کن بلاک، در حال راندن خودروي مسابقه در فرودگاه‌های متروکه، پارک‌ها و حتا بندر سان‌فرانسیسکو بود. این ویدیوها حداکثر نه دقیقه زمان داشت و كم‌وبيش در آن حرفی زده نمی‌شد. فقط یک رانندگی مسابقه‌ای بود به‌همراه صحنه‌هایی پرزرق‌وبرق از کفش. به جای خرید زمان تبلیغ از تلویزیون به مبلغ گزاف، دی‌سی‌شوز این فیلم‌ها را در شبکه یوتیوب قرار داد. در طول چهار سال گذشته، این فیلم‌ها 180‌میلیون بازدیدکننده داشته و تنها در سال 2011، میزان فروش شرکت پانزده درصد افزایش یافت. یکی از این فیلم‌ها، از جمله فیلم‌هایی بود که بیش‌ترین نرخ به‌اشتراک‌گذاری را در یوتیوب به خود اختصاص داد. یکی دیگر در 24 ساعت اول، یک‌میلیون بازدیدکننده داشت. استفاده از رسانه‌های برخط برای تبلیغ، دست‌کم پنج‌میلیون دلار هزینه دارد. اما دی‌سی‌شوز با استفاده از «تبلیغات ناب»، تنها بخش اندکی از این هزینه را صرف کرد.



[1] تیلز تیزریا، استادیار بخش بازاریابی دانشکده کسب‌وکار هاروارد است.

انصراف از نظر