ترجمه: حمیدرضا منظوری
هر شرکتی نیاز به کارمندان مناسب برای موفقیت دارد، اما برای نوپاها که کمبود شهرت دارند، جذب افراد مناسب بسیار چالشبرانگیز است. گرچه تحقیقاتی در مورد محرکهای ادراک متقاضیان از شناسه یک کارفرما انجام شده، بررسیهای اندکی در مورد عوامل جذابیت یک کسبوکار جدید برای استخدامشوندگان صورت گرفته است.
برای پرکردن این فاصله، سه محقق آلمانی سعی کردند بااهمیتترین کیفیتهای غیرمالی را بیابند. آنها بر سه خصیصه تمرکز کردند: مکان شرکت، سطح متصوره از نوآوریپذیری شرکت، میزان تصور کارمندان از تاثیرگذاری خود (کیفیتی که مربوط به تختبودن سلسلهمراتب و گستردگی مسئولیت کارکنان است)، کیفیتهای بنیانگذار (شامل تحصیلات و اعتبار دانشگاهی یا راهاندازی شرکتهای نوپای دیگر)، آیا سازمان دارای کیفیتهای افزاینده «مشروعیت» (مانند سرمایهگذاران مشهور یا جایزه یک مسابقه طرح کسبوکار) یا امکانات رفاهی شغلی (غذای رایگان، کلاس یوگا، مهدکودک، اجازه آوردن حیوان خانگی و...) هست. با استفاده از تحلیلهای متقاطع، محققین از 297 فارغالتحصیل دانشگاه پرسیدند چند شرکت جدید فرضی را در نظر گیرند که هر یک ترکیبی متفاوت از این شش کیفیت را داراست. شرکتکنندگان از یک مقیاس هفتپاسخی برای جوابدادن به سوال «این شرکت نوپا بهعنوان مکانی برای استخدام چهقدر جذاب است؟» برای هر کدام از شرکتها استفاده کردند