گروه محصولات

عنوان مقاله: دیدگاه: چه وقت نباید به نقدهای ديگران اعتنا كرد

گزيده مديريت 121

By Duncan Simester

نوشته: دانکن سیمستر

ترجمه: دکتر محسن قدمی

شش سال قبل به‌اتفاق دو شریک یک کسب‌وکار کوچک موادغذایی آماده (بگیروبرو )راه انداختیم. این ایده شرکای من و بسيار هوشمندانه بود: هیچ‌کس در آن حوالي‌ها غذای آماده باكيفيت عرضه نمی‌کرد. این کسب‌وکار (که نمی‌خواهم اسم ببرم چون شرکایم ترجیح می‌دهند از قرارگرفتن در مرکز توجه دور باشند) به‌خوبی عمل کرد. تعداد زیادی از مشتریان غذای ما را تحسین مي‌كنند. اما اگر به اينترنت مراجعه کنید، ممکن است جور دیگری فکرکنید.

این به دلیل کسب‌وکار دیگری است که در حدود همان زمان ریشه گرفت: یلپ. يلپ وب‌سايتي است که به كاربران امکان درجه‌بندی و نقد انواع کسب‌وکارهاي خدماتي اعم از رستوران تا شرکت‌های اثاث‌كشي تا کلیساها را می‌دهد. مدل کسب‌وکار یلپ، مثل تریپ‌ادوایزر وآی.ام.دی.بی، بر نقدهاي مصرف‌کننده‌ها استوار است. همان‌گونه هم که خرده‌فروشان برخط (آنلاين) یاد گرفته‌اند، نظرات می‌توانند اثر بزرگي بر تصمیمات مشتریان داشته باشند. درباره آن فکرکنید: چند وقت به چند وقت نقدهاي ديگران را قبل از خرید از آمازون بررسي می‌کنید؟



[1]دانکن سیمستر، استاد علم مدیریت در دانشکده مدیریت اسلوان ام.آی.تی است

انصراف از نظر