نوشته: جونا برگر و زوی چن
ترجمه: شیرین ناظرزاده
ما كارمان را با مطالعه 208 مقاله در سايت خبري تاپيكس آغاز كرديم. با تعريف مناقشه بهعنوان «ميزاني كه يك موضوع، نزاع، بحث و نظرات مختلف را ايجاد ميكند، از امتيازدهندگان مستقل خواستيم تا به هر مقاله از یک (بههیچوجه بحث برانگيز نيست) تا هفت (خيلي بحث برانگيز است) امتياز دهند. سپس نظراتي را كه در پانزده روز اول ارسال شده بود، شمارش كرديم. مقالههايي كه اندكي بحث برانگيز بودند بيشتر از مقالههاي خنثي، نظرات را جلب كرده بودند، اما تعداد نظرات هنگامي كه امتيازها به 4.6 ميرسید، كاهش میيافت. عبور از ميانه امتيازها، نشان داد حتا سطوح متوسط بحثبرانگيزي، ميتواند بحثها را خاموش كند.
[1] جونا برگر استاد بازاريابي دانشکده وارتون دانشگاه پنسيلوانيا و نويسنده كتاب «واگیردار: چگونه چيزها محبوب ميشوند» است و زوی چن استاد بازاريابي دانشکده كسبوكار دانشگاه ميامي است.