By C.K. Prahalad
نوشته: سي.كِي پراهالاد
ترجمه: دکتر محسن قدمی
در گذر تحول سازماني، گاه منحني فراموشي اهميت فزونتري بر منحني يادگيري مييابد.
هرچه شرکتها موفقتر ميشوند، تشخیص وقت تغییر برایشان دشوارتر ميشود. همه ميدانیم بسیاری از صنایع از جمله صنعت سرگرمی، تعلیموتربیت، انتشارات و خدمات مالی به سوي فردایی بسیار متفاوتتر حرکت ميکنند، اما رهبران امروز بازار آخرین نفراتی خواهند بود که خود را متحول ميسازند، حتا اگر بفهمند براي بقا باید چنین کنند. چرا شرکتها رویارویی با بديهيات را چنین دشوار ميیابند؟
[1]. سی.کی پراهالاد که در 26 ارديبهشت سال جاري دارفانی را وداع گفت، استاد برجسته استراتژی در دانشکده كسبوكار راس وابسته به دانشگاه میشیگان بود.