گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: چرا فراخوان محصول اغلب به شرکت‌های رقیب آسیب می‌زند

گزيده مديريت 186

ترجمه: مرضیه السادات متولیان

زمانی‌ که یک محصول ممتاز فراخوان می‌شود، رقبا باید فرصتی برای کسب سهم بازار داشته باشند. در هر صورت، تبلیغات منفی درباره فراخوان یک شناسه، آن را لکهدار می‌کند، بنابراین باید طبیعی باشد که مصرف‌کنندگان به محصولات رقیب بیش‌تر توجه کنند.
اما پژوهش جدید اساتید دانشگاه واشنگتن و دانشگاه کالیفرنیای‌جنوبی خلاف این را نشان می‌دهد: فراخوان یک شناسه ممکن است به رقبای آن صدمه بزند. محققان این پدیده را «تعمیم غلط»  می‌نامند.
این مطالعه بر چهار تولیدکننده خودرو متمرکز بود (کرایسلر، هوندا، نیسان و تویوتا) و دلیل اصلی آن بود که خودروها از نرخ فراخوان بالای مرجوعی رنج می‌برند. (طی سال 2014، حدود 64‌میلیون خودرو در ایالات‌متحده به نمایندگی‌‌ها فراخوان شدند.) برای درک واکنش مصرف‌کنندگان به فراخوان‌ها، پژوهشگران در طول 470 روز نظرات برخط بیش از هزار سایت رسانه‌اجتماعی ویژه خودرو را پایش کردند. هم‌چنین آن‌ها سهم، فروش و سرمایه‌گذاری هر شناسه در بازار را دنبال کردند. یافته اصلی آن‌ها: فراخوان یک شناسه‌ معمولا موجب نگرانی مصرف‌کنندگان درباره شناسه رقیب هم می‌شود و در نتیجه، به فروش و ارزش بازار سهام آن‌ها صدمه می‌زند.

انصراف از نظر