ترجمه: دکتر شهلا برجعلی لو
ویدیویی که به سرعت پخش شود، رویای هر بازاریابی است. چنین ویدیویی مطمئنترین راه برای از بین بردن نویز اینترنت است. مطالعات نشان میدهد بینندگان شبکههای اجتماعی (یعنی افرادی که بیشتر مطالب بهاشتراکگذارده را میبینند تا اینکه خودشان در اینترنت به دنبال ویدیوها باشند) احتمال بیشتری دارد که محصولات را خریده یا آنها را به دیگران توصیه کنند.
چرا برخی ویدیوها آتش بهپا میکنند در حالی که برخی دیگر بهسرعت کنار میروند؟
آنرولی، شرکتی فعال در زمینه تکنولوژی بازاریابی، به این سوال پاسخ داده است. تحلیل این شرکت از میزان تماشای 430میلیارد ویدیو و دیدگاههای یکصدهزار مشتری، قویترین عوامل موفقیت در پخش ویدیوها را آشکار میکند: پاسخ روانی (محتوای ویدیو چه احساسی را در شما برمیانگیزد) و انگیزش اجتماعی (چرا شما میخواهید ویدیو را بهاشتراک بگذارید). هرقدر شدت احساساتی که محتوای ویدیو در افراد برمیانگیزد، بیشتر باشد، آنها با احتمال بیشتری آن را بهاشتراک خواهند گذاشت. موثرترین راه تبلیغات، دهان به دهان گشتن تبلیغ است.